Nowotwór w ciąży – dr n. med. Piotr Magnowski ginekolog-onkolog Luboń

Nowotwór w ciąży występuje szacunkowo u 1 na 1000 pacjentek. Najczęstszym rodzajem nowotworu w ciąży jest rak piersi oraz rak szyjki macicy. Rozpoznanie niektórych nowotworów w ciąży może być trudne, bowiem ich objawy mogą być tożsame z fizjologicznymi objawami ciąży. Przykładem sytuacji, które mogą utrudniać postępowanie, są zmiany w zakresie liczby krwinek białych i płytek krwi lub stężenia hemoglobiny oraz nudności i wymioty występujące  w związku z ciążą. Z drugiej strony, dzięki wizytom w gabinecie i koniecznym badaniom w ciąży może dojść do wcześniejszego rozpoznania niektórych nowotworów w okresie bezobjawowym jak na przykład rak szyjki macicy oraz rak piersi. Dr n. med. Piotr Magnowski specjalista w dziedzinie położnictwa i ginekologii oraz ginekologicznej onkologicznej przyjmujący w miejscowości Luboń  oraz Tarnowo Podgórne zajmuje się diagnozowaniem nowotworów układu rozrodczego – także u pacjentek ciężarnych.

Dopuszczalnymi badaniami diagnostycznymi wykonywanymi u kobiet w ciąży są:

• badanie USG,
  • badanie cytologiczne z szyjki macicy
  • rezonans magnetyczny (powinno się go unikać w I trymestrze ciąży).
  • biopsje aspiracyjne i wycinające

Leczenie nowotworu w ciąży nie zawsze jest możliwe z uwagi na stadium zaawansowania choroby. Schemat badań wykonywanych w celu ustalenia rozpoznania i zaawansowania nowotworu oraz leczenia musi uwzględniać specyfikę okresu ciąży

Najczęściej diagnoza nowotworów w ciąży wykonywana jest już niestety w zaawansowanym stadium choroby, dlatego tak istotne jest, aby udać się do specjalisty w przypadku podejrzenia niepokojących objawów.

Zapraszamy do skorzystania z konsultacji medycznej specjalisty w dziedzinie ginekologii onkologicznej oraz położnictwa i ginekologii. Dr n. med. Piotr Magnowski przyjmuje w gabinecie lekarskim w miejscowości Luboń oraz Tarnowo Podgórne. Należy umówić się na wizytę pod numerem 606-340-593.